Wednesday 4 July 2012

surah an-nur, ayat 30-31

assalamualaikum, 

habis saja waktu magrib tadi, tiba la masa untuk semua amalan kita diangkat ke langit dan lembaran baru untuk amalan akan datang akan di buka oleh para malaikat. that is nifsu syaaban.

personally, i dont think i do became a good muslim. ;( did i get A+ untuk buku amalan yang  telah diangkat ? seriously, i regret spending my time doing nothing benefit much.

kalau tertulis hari akhir berlaku this recently, which group i would became ? sentiasalah kita berdoa, insyallah kita dipandang mulia disisi Allah.

so, i think not to late for us and me especially to make a maintanance for our life and start it with solat dear.
sesungguhnya, indah dan sempurnanya solat kita, sempurnalah amalan kita yang lain insyaallah.

plus, listen to this. you might terlepas pandang.


"katakanlah kepada lelaki yang beriman, agar mereka menjaga pandangannya dan memelihara kemaluannya. yang demikian itu lebih suci dari mereka. sungguh, Allah maha mengetahui apa yang mereka perbuat - ayat 30, surah an-nur"

"dan katakanlah kepada para perempuan yang beriman, agar mereka menjaga pandangannya, dan memelihara kemaluannya, dan janganlah menampakkan perhiasannya (auratnya), kecuali yang (biasa) terlihat. dan hendaklah mereka menutupkan kain kerudubg ke dadanya, dan janganlah menampakkan perhiasannya (auratnya), kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka, atau putra-putra mereka, atau putra-putra suami mereka, atau saudara-saudara laki-laki mereka, atau putra-putra saudara laki-laki mereka, atau putra-putra saudara perempuan mereka, atau para perempuan (sesama islam), atau hamba sahaya yang mereka miliki, atau para pelayan laki-laki (tua) yang tidak mempunyai keinginan (terhadap perempuan), atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat perempuan. dan janganlah mereka menghentakkan kakinya agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan. dan bertaubatlah kamu semua kepada Allah wahai orang-orang yang beriman, agar kamu beruntung. - ayat 3, surah an nur"


sesungguhnya untuk peringatan kepada perempauan Allah turunkan dengan ayat pertama menyeru kita menjaga pandangan seterusnya menjaga kemaluan.

you know what, dari pandangan kita nih la macam-macam rasa terdetik dalam hati. dengki, benci, suka, cinta. dan it proceed with kita akan mengata orang bila kita tak senang with what they have, which is not good right ? so bila rasa x senang terhadap pandangan anda, please tundukkan pandangan. insyaallah, kita terlindung dari all those bad thing. we try ok ;)

then, jaga kemaluan. yes ! we miss this things. kita selalu di sogokkan dengan suruhan bertudung more than this thing. that's why ada yang bertudung tapi berzina. baby dumping here and there. so lets think !

so, slowly we make a reflection and try to become someone better :)

No comments:

Post a Comment

meh sini kita duk komen-komen jap ^_^"