Monday 22 July 2013

aku , my sister dan kereta ? FAIL

hari ke 13 ramadhan ? 
 
memang aku tengah bersunguh-sungguh mengupdate blog ditempat kerja ni.
dah takda kerja,
kenalah berlakon macam tengah buat laporan you olls. 
dalam blog pun boleh.  
astagafirullah...
padahal tengok muka bos lalu depan pintu, pandai pulak buat muka seriau. huahaha.

aku dengan akak aku dalam satu kereta ? FAIL der. FAIL.

aku stres gila bila naik kereta pergi memana punlah dengan akak aku.
normally bila dengan akak ke abang ke adik ke seronoklah kan sebab bolehlah engko melalak, memekik, bersajak, hatta bersyair sekalipun dalam kereta.
yela, dengan orang yang tengok ko tidur keluar air liur. apahal ?
tunjuk perangai apa sekali pun, selamba je lah kan.

but me ?
aku rasa macam tengah buat muka seposen nak numpang kereta david beckham pigi beli sayur togeh dengan terhegeh-hegehnya.
*macam melampau pulak analogiku ni.

why ?

me   : aku siap-siap dengan baju lawa kemain, buka pintu kereta, naik dengan ayunya dan tutup pintu    kereta.
sis   : hagak-hagaklah tutup pintu, macam tutup pintu lori.
me  : really ??

me  : naik-naik je kereta aku memang akan terus buka aircond. ketiak basah dah weh. 
sis   : hagaklah. tunggulah kereta jalan dulu.
me  : motif ? panas kot.

me  : 5 minute kereta bergerak, aku memang akan mengalami trauma tahap sailormoon kalau tak dengar radio. rasa macam tengah on the way pigi rumah nek nak pun ada. oleh itu, lajulah tanganku menekan punat on pada radio kereta.
sis   : eh, eh .. off balik . aku tak boleh fokus nanti.
me  : =.=

me  : diam seribu bahasa. motif merajuklah kot.
sis   : kenapa ko diam-diam nih ? bercakaplah . bawa aku bercerita . nanti tak pasal-pasal tidur pulak aku.
me  : ko nak apa sebenarnya ni ?? *dalam hati aku bermonolog sambil hentak kepala dekat dinding. 



tapi, bab makan i consider kitorang lock and key. 
dia duit aku mulut 

 



because she too concern 
too love, care and tender with her white  

how if i have my own car ?
masuk kereta i kena buka kasut ok. 

haha. selamat berbuka. 




 




2 comments:

meh sini kita duk komen-komen jap ^_^"